Ik en mijn huisdier

Lieve mama's en papa's, 

vorige week werkten we het thema " Ik en Aya, veilig in het verkeer" verder af. Daarna begonnen we met het thema: " Ik en mijn huisdier" 

En wat blijkt... jullie hebben heel veel verschillende huisdieren thuis. Zo kregen we bezoek van schildpadden, een hamster, een konijn, een hond, een kat. 

Mila, de hamster van Yuna kwam een dagje naar onze klas, en Flappie, het konijn van Vince kwam ook op bezoek. Dat was leuk! 
Van de vriendjes uit de 1 ste kleuterklas kwamen er ook enkele dieren langs: de hond van Rosie, de schildpad van Stig en de kat van Linne. 

We leerden dat al deze dieren er verschillend uitzien, we hebben kleine dieren, grote dieren, dieren met een vacht, dieren met een schild. Wat eten deze dieren allemaal? 
Hoe zien ze eruit? Welk geluid maken deze dieren? enz.....

De kleuters hebben schildpadden gemaakt van papieren bordjes. Ze maakten ook de tralies voor de kooi van een hamster en schilderden de vacht van een konijn met een vork. 

Ze leerden ook de 1 -1 relatie toepassen; ik geef elke kat een mand en kleef ze op de juiste plaats.

We leerden het liedje: " Een diertje in de klas" en luisterden naar het verhaal van "Jules, Hanna en Witje"  en " Anna wil een huisdier" 







Tijdens de week van het verkeer stempelden we een zebrapad met sponsen en mochten we schilderen op een groot blad papier met een fietshelm ( en verfborstel eraan ) 
Dat was super leuk! 



Volgende week is het "Week van de kleuter" en doen we allerlei leuke dingen ( zie briefje dat u meekreeg) 

Tot dan , 

Juf Caroline



Meer foto's van je kleuter op : https://photos.app.goo.gl/y7tG3wHThAwVf7698














Reacties

Populaire posts van deze blog

Goudlokje en de drie beren

Nieuw: na de vakantie starten we met een instagram account.

Sinterklaas en zwarte piet